dimarts, 1 de març del 2016

MÉS per Menorca aposta per un nou REB que inclogui els descomptes de vehicles i les OSP amb la península


MÉS aposta per un nou règim especial que entre d'altres qüestions inclogui l'aplicació del descompte de resident als vehicles dels passatgers del transport marítim, i la possibilitat de declaracions d'OSP amb Barcelona quan no es garanteixi una adequada connectivitat


Dimecres que ve, en el plenari del Parlament de les Illes Balears, es debatrà una proposició no de llei de MÉS en la qual s'insta tant al Govern de les Illes Balears com al Govern de l'Estat a l'aprovació d'un nou règim especial per a les Illes Balears, que compensi i corregeixi els importants desequilibris generats per la insularitat. Amb aquesta iniciativa el grup parlamentari vol incidir en la importància i la urgència d'aquest instrument econòmic i fiscal per a les Illes.

MÉS per Menorca valora que el REB vigent no ha respost a les necessitats de les Illes per quatre motius: 

- no concreta respostes efectives de compensació dels costos de la insularitat;
- no s'han desenvolupat els treballs bilaterals per concretar mesures específiques;
- no inclou compensacions fiscals;
- no conté un fons específic per a compensar la insularitat, quedant la seva aplicació a l'arbitrarietat de l'executiu estatal.

Aquest "fracàs" de la Llei 3/1998 del règim especial de les Illes Balears, es posa de manifest en l'Estatut d'Autonomia del 2007 quan s'estableix un termini de 7 anys per a l'aprovació d'un nou REB, durant el qual s'aplicaran "inversions estatutàries".

"Passats els 7 anys no tenim nou REB ni els 1000 milions d'inversions pendents, i en canvi mantenim els mateixos dèficits de connectivitat", explica Nel Martí. Per això, en la proposició no de llei es fa insistència en temes relacionats amb el transport, dels quals destacam:


a. L’aplicació del descompte de resident al preu del bitllet per als vehicles dels residents que viatgen en transport marítim (en el mateix percentatge que s’aplica al resident).

b. La declaració de servei públic del transport de viatgers entre illes i amb la península quan les companyies que operen no garanteixin una connectivitat, amb freqüències, horaris i preus, adequada a les necessitats dels residents. (Aquest darrer punt està especialment pensat per les connexions de Menorca amb Madrid i Barcelona)

Aquesta iniciativa no de llei, que es debatrà dimecres, complementa la PROPOSICIÓ DE LLEI que impulsa MÉS per Menorca, avalada per la resta de grups que donen suport al Goven, i que va presentar el novembre passat per a modificar puntualment la llei de 1998 per canviar el sistema de bonificació pel sistema de tarifa plana. Per més informació podeu clicar aquí.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada