L’esquerra sobiranista aposta per la gestió pública i pròpia per garantir el servei públic, els drets laborals i un funcionament adequat a les necessitats i el model econòmic i social de cada illa
En aquesta trobada es va constatar la total coincidència
sobre les greus conseqüències de la privatització sobre l’economia i els
interessos dels ciutadans de les Illes, així com en el compromís per exigir a
Madrid que comenci a estudiar la reversió de la privatització. Comissions
Obreres demana a les formacions que incloguin als programes electorals de les
eleccions generals la nacionalització del capital d’AENA que s’ha privatitzat.
Des de MÉS per Mallorca i MÉS per Menorca tenim molt clar que la gestió dels
nostres aeroports és una necessitat de primer ordre i lluitarem perquè sigui una
realitat.
Malgrat els reiterats acords del
Parlament, així com d’altres institucions de les Illes Balears i malgrat el
rebuig de representants dels treballadors, el govern d’Espanya va privatitzar
el 49% del capital d’AENA. Una operació que consideram realment perversa. Per
variar, especialment perversa amb aquesta comunitat autònoma feta d’illes. El
mateix govern que segueix amb les macroinversions en els trens de gran
velocitat ha volgut aconseguir doblers privatitzant els aeroports. Amb tot açò
els inversors han aconseguit grans beneficis i part del control del nostre pa i
la nostra connectivitat a preu de saldo: el Govern Espanyol valorava AENA en 30
mil milions d’euros en el 2010 i ara l’executiu Rajoy n’ha venut el 49% per 4,2
mil milions.
Necessitam un ens públic de
gestió dels aeroports de les Illes Balears amb participació de les institucions
pròpies i la societat civil, d’acord amb el model de desenvolupament econòmic,
turístic i territorial de cadascuna de les Illes Balears. Només així podrem
garantir el servei públic, els drets laborals i un funcionament coherent amb
les necessitats i el model econòmic i social de cada illa.
Finalment, hem de vigilar i estar
en guàrdia per evitar que el grau de privatització augmenti, ja que podria ser
fatal. Cal tenir molt en compte que, tal com s’assenyala des de Comissions
Obreres, amb un nou govern espanyol continuista s’obririen les portes a una
ampliació de la privatització d’AENA de fins al 60%. Si amb una privatització
del 49% no permeten la participació de les comunitats autònomes en la gestió
dels aeroports, amb l’ampliació de la privatització aquesta possibilitat
quedaria tancada definitivament.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada