dijous, 12 de març del 2015

Votacions segona fase de primàries


Aquest pròxim diumenge 15 de març de 2015 se celebraran les primàries de Més per Menorca per escollir la llista al Parlament de les Illes Balears i la llista al Consell Insular de Menorca.

Les votacions es realitzaran de dues maneres: de forma presencial (el proper diumenge 15 de març) i per correu electrònic (des de divendres 13 de març, fins el proper diumenge 15 de març).


QUI POT VOTAR

Poden votar totes les persones que formen part del cens electoral de primàries de Més per Menorca.


COM PUC VOTAR

Has de decidir si vols votar presencialment o per correu electrònic. Una vegada decidida la teva modalitat de vot, has de seguir les següents instruccions.

Pel que fa al VOT PRESENCIAL

- Quin dia he d'anar a votar?

El pròxim diumenge dia 15 de març de 2015.

- En quin horari es pot votar?

L'horari de votacions presencials serà de 12 h a 14 h i de 17 h a 19 h.

- On he d'anar a votar?

De forma presencial podràs votar a la mesa que t’han assignat, i de la qual has rebut la confirmació, de les tres que hi ha, ja sigui a:

Maó Es Mercadal Ciutadella
Cós de Gràcia, 29 
(local del PSM)
Plaça Constitució, 1
(Ca n’Àngel)
Captius de Constantinoble, 53
(local del PSM)

- He de votar a la mesa que estic inscrit?

Sí, has d’anar a la mesa que estàs inscrit, per tal d’evitar dobles votacions, i perquè constaràs en el cens d’aquella mesa i no en el de cap altra.

Si no heu sol·licitat cap canvi les meses assignades són:
- Els que residiu a Ciutadella haureu d'anar a votar a Ciutadella.
- Els que residiu a Es Mercadal, Ferreries, Es Migjorn i Alaior haureu d'anar a votar a Es Mercadal.
- Els que residiu a Maó, Sant Lluís i Es Castell haureu d'anar a votar a Maó.

- Quin document he de dur per votar?

A l'efecte de comprovar la identitat dels electors i electores en el vot presencial, segons el reglament, per tal de prevenir qualsevol intent d’exercir el vot més d’una vegada, es podrà demanar que es presenti l’original del Document d’Identitat (DNI), del Passaport o d'un altre acceptat per la Comissió de Primàries. Per tant, basta dur el document d’identitat, passaport, carnet de conduir o qualsevol altre que ens permeti comprovar la identitat en el moment de votar.


Pel que fa al VOT TELEMÀTIC (per correu electrònic)

De forma telemàtica es podrà votar per correu electrònic. Totes les persones inscrites al cens electoral i que ens hagin facilitat el correu electrònic, rebran, des del correu de mespermenorca@gmail.com, 2 paperetes, una amb les persones que es presenten a la candidatura del Consell i l’altra amb les que es presenten a la Candidatura del Parlament. Les paperetes seran les següents:

Papereta candidatura Consell
Papereta candidatura Parlament

A cada papereta s’ha d’ordenar per ordre de preferència els candidats, per una banda dones i per l’altra homes.
- Al Consell Insular s’han d’ordenar les dones de l’1 al 6 i els homes de l’1 al 7.
- Al Parlament s’han d’ordenar les dones de l’1 al 6 i els homes de l’1 al 8.

No serà obligatori posar tots els ordinals, però han d’estar escrits de forma clara. Si vàries persones tenen la mateixa numeració no es comptabilitzarà cap dels vots repetits. La resta de casos, la  validesa de les paperetes s’interpretarà atenent als criteris establerts en la llei electoral general.

Exemples de vots vàlids, blancs o nuls.

Vots vàlids Vot blanc Vot nul




Una vegada decidit el sentit del vot, l’elector haurà d’enviar un correu a primariesmespermenorca@gmail.com adjuntant les dues paperetes sense canviar el nom dels arxius, la del Consell i la del Parlament a més del document que permeti acreditar la identitat de la persona (pot ser una fotografia).

Tota l'explicació del vot telemàtic (transparència, secret de vot, anonimat del vots, etc.) la podeu llegir en el següent document: Document amb el funcionament del vot telemàtic a través de correu electrònic.

- Quan puc començar a votar per correu electrònic?

El vot telemàtic es podrà realitzar des divendres 13 de març, a partir del moment que les persones que formen part del cens rebin el correu electrònic amb les paperetes fins al diumenge dia 15 de març a les 19 h.

Per qualsevol dubte sabeu que podeu contactar amb nosaltres a mespermenorca@gmail.com.

Si alguna persona no s'ha pogut inscriure al cens no podrà votar ni presencialment ni per correu electrònic.

Esperem la participació de tothom!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada