divendres, 15 de maig del 2015

Per un transport aeri digne


MÉS es marca com a línia vermella del Govern solucionar els problemes de connectivitat aèria

Maite Salord i Nel Martí (MÉS per Menorca), juntament amb Biel Barceló (MÉS per Mallorca), proposen implantar una tarifa plana universal de 30€ per, com a mínim, els vols entre illes i millorar la connectivitat amb la península amb obligacions de servei públic: “volem connexions i tarifes justes i assequibles”.

Avui el candidat de MÉS per Mallorca, Biel Barceló, s’ha desplaçat a Menorca per presentar, juntament amb la candidata de MÉS per Menorca a la Presidència del Consell, Maite Salord, i amb el candidat menorquinista al Parlament Nel Martí, les propostes per solucionar els problemes de connectivitat i de transport aeri.

Els candidats de MÉS han recordat quina és la situació actual:

1) El caràcter insular de les Balears implica que els ports de les diferents illes i, especialment, els aeroports de Mallorca, Menorca i Eivissa siguin d’importància estratègica, ja que es configuren com les úniques vies de comunicació per canalitzar el trànsit de passatgers i mercaderies entre les illes, i entre les illes i l’exterior: 23 milions de passatgers i més de 23.000 tones de mercaderies.

2) Les Illes Balears som totalment dependents del transport aeri: el 98% dels visitants accedeixen al nostre arxipèlag per via aèria. La doble insularitat que pateix Menorca (i les Pitiüses) es veu agreujada per aquesta dependència i pel fet de no tenir un transport aeri digne.

3) Els aeroports de les Illes Balears són totalment rendibles: més de 180 milions euros de benefici anual (dades d’AENA del 2014). Aquest superàvit s’hauria d’haver emprat per reduir les taxes d’ús dels aeroports, que ara són molt altes i estan sobretaxats, segons estudis de la  Universitat de Barcelona (Germà Bel: Espanya, capital París), per solucionar els problemes de connectivitat de Menorca i les Pitiüses i per promocionar línies de vol directe amb Europa durant la temporada baixa.

4) La gestió dels aeroports de les Illes Balears ha d’anar en consonància amb el objectius del model turístic desitjat, la desestacionalització, i alhora ha de satisfer les necessitats de trànsit de la població resident.

Maite Salord ha afirmat: “Els partits que han governat a Madrid mani no han solucionat els nostres problemes de transport aeri, una qüestió clau per a l’economia i per al benestar dels menorquins”.

Nel Martí explicat les propostes de la formació per millorar la connectivitat aèria especialment a Menorca:

1) Una tarifa plana universal d’aproximadament 30€ per trajecte que serà aplicable, com a mínim, en els vols entre illes.

2) Exigir a l’Estat la millora de la connectivitat de Menorca amb la península (especialment amb Madrid i Barcelona) amb obligacions de servei públic, amb l’objectiu de tenir connexions i tarifes justes i assequibles i que els ciutadans de Menorca no estiguin discriminats.

Per la seva banda, Biel Barceló s’ha compromès a assumir aquestes dues reivindicacions des del futur Govern de canvi: “Ens comprometem a impulsar aquestes mesures, i condicionarem els eventuals pactes de Govern al compromís per part de tots els integrants a defensar-les tant aquí com a Madrid”.

Des de MÉS per Mallorca i MÉS per Menorca també apunten que per aconseguir les millores necessàries en transport aeri, tant per als residents com per desenvolupar estratègies que facin més competitiu i sostenible el model turístic, és imprescindible aconseguir la titularitat i la gestió pública dels aeroports de les Illes Balears, perquè són  infraestructures claus pels nostres interessos econòmics i socials. En aquest sentit, aposten per la descentralització i individualització del sistema de gestió aeroportuària: així es poden desenvolupar estratègies aeroportuàries pròpies més adients a les necessitats i particularitats de cada aeroport i realitat insular.

Declaracions Maite Salord

Declarions Nel Martí


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada