dijous, 8 d’octubre del 2015

MÉS per Mallorca i MÉS per Menorca es reuneixen amb Comissions Obreres per abordar el procés de privatització d’AENA i els seus efectes

L’esquerra sobiranista aposta per la gestió pública i pròpia per garantir el servei públic, els drets laborals i un funcionament adequat a les necessitats i el model econòmic i social de cada illa

En aquesta trobada es va constatar la total coincidència sobre les greus conseqüències de la privatització sobre l’economia i els interessos dels ciutadans de les Illes, així com en el compromís per exigir a Madrid que comenci a estudiar la reversió de la privatització. Comissions Obreres demana a les formacions que incloguin als programes electorals de les eleccions generals la nacionalització del capital d’AENA que s’ha privatitzat. Des de MÉS per Mallorca i MÉS per Menorca tenim molt clar que la gestió dels nostres aeroports és una necessitat de primer ordre i lluitarem perquè sigui una realitat.
Malgrat els reiterats acords del Parlament, així com d’altres institucions de les Illes Balears i malgrat el rebuig de representants dels treballadors, el govern d’Espanya va privatitzar el 49% del capital d’AENA. Una operació que consideram realment perversa. Per variar, especialment perversa amb aquesta comunitat autònoma feta d’illes. El mateix govern que segueix amb les macroinversions en els trens de gran velocitat ha volgut aconseguir doblers privatitzant els aeroports. Amb tot açò els inversors han aconseguit grans beneficis i part del control del nostre pa i la nostra connectivitat a preu de saldo: el Govern Espanyol valorava AENA en 30 mil milions d’euros en el 2010 i ara l’executiu Rajoy n’ha venut el 49% per 4,2 mil milions.
Necessitam un ens públic de gestió dels aeroports de les Illes Balears amb participació de les institucions pròpies i la societat civil, d’acord amb el model de desenvolupament econòmic, turístic i territorial de cadascuna de les Illes Balears. Només així podrem garantir el servei públic, els drets laborals i un funcionament coherent amb les necessitats i el model econòmic i social de cada illa.
Finalment, hem de vigilar i estar en guàrdia per evitar que el grau de privatització augmenti, ja que podria ser fatal. Cal tenir molt en compte que, tal com s’assenyala des de Comissions Obreres, amb un nou govern espanyol continuista s’obririen les portes a una ampliació de la privatització d’AENA de fins al 60%. Si amb una privatització del 49% no permeten la participació de les comunitats autònomes en la gestió dels aeroports, amb l’ampliació de la privatització aquesta possibilitat quedaria tancada definitivament.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada